Led Reclame - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be thumbnail

Led Reclame - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be

Published Apr 29, 25
6 min read
[=headercontent]Oplossingen Voor Buitenverlichting - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be[/headercontent] [=image]
gevelreclame
gevel reclame
reclame banner
reclameborden
lichtreclame
lichtreclame gevel
lichtreclame bord
lichtreclame laten makengevelreclame gevel reclame reclame banner reclameborden lichtreclame lichtreclame gevel lichtreclame bord lichtreclame laten maken


[/image]

De van het gebouw in het algemeen en van de vertrekken in het bijzonder wordt meestal gekozen op basis van een hele reeks criteria: toegang en functie, uitzicht, lawaai, energie-efficiëntie… De is bepalend voor het visueel comfort. reclame banner. Alle oriëntaties leveren daglicht op, maar het verdient de voorkeur de openingen zodanig te plaatsen dat het vertrek zonlicht ontvangt op het moment dat het het drukst wordt gebruikt

Wel kan de hoeveelheid licht in veel gevallen ontoereikend zijn. Deze oriëntatie verdient de voorkeur voor vertrekken waar een constante belichting belangrijk is en verblinding vermeden dient te worden, zoals kantoren en slaapkamers in woningen. Een ligging op het zuiden levert een aanzienlijke belichting op. Het licht is gemakkelijker te beheersen.

Deze oriëntatie verdient de voorkeur voor woonkamers in woningen. Vertrekken op het oosten en westen hebben dezelfde kenmerken wat de belichting betreft: mogelijk visueel ongemak door verblinding en overmatige blootstelling in de zomer. Deze twee liggingen moeten zo mogelijk worden vermeden, want ze zorgen voor warmteproductie tijdens de warmere periodes van het jaar, waardoor kans op oververhitting ontstaat (zie dossier Warmtelasten beperken).

Om een lokaal volledig met natuurlijk licht te belichten zonder gebruik te maken van complexe lichtdistributiesystemen, is het evenwel aanbevolen een ondiep vertrek te kiezen. Dit gaat dus ten koste van de compactheid van het gebouw. Het licht dringt slechts zover in de ruimte door als anderhalve maal de afstand van de bovenzijde van het raam tot de vloer.

Gevelreclame Met Led Verlichting Of Freesletters Gemonteerd ... - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be

De natuurlijk belichte zone moet dus voorrang krijgen voor menselijke activiteiten - reclameborden. Voor een vertrek dat via een verticale gevel licht ontvangt, kan ervan worden uitgegaan dat de maximaal mogelijke diepte aD,max van een zone die via de gevels daglicht ontvangt als volgt wordt berekend (bron NBN EN 15193): aD,max = 2,5 x (hLi - hTa) [m] waarbij aD,max staat voor de maximale diepte van de zone die daglicht ontvangt [m]; hLi staat voor de hoogte van het bovenkozijn van het raam tot de vloer [m]; hTa staat voor de hoogte van de werkzone (overzichtsplan) tot de vloer [m]

Het volgende moet worden benadrukt: De diepte van het vertrek heeft een grote invloed op de hoeveelheid natuurlijk licht in de ruimte; de hoogte van het plafond is veel minder belangrijk ; Het belichtingsniveau is hoger naarmate het vertrek breder is (met een constante verhouding glazen oppervlak/vloeroppervlak). Het formaat en de locatie van de openingen in een gebouw zijn bepalend voor de hoeveelheid licht die van buiten de vertrekken binnen komt.

Het is interessant om de oppervlakte van de openingen te vergroten om de hoeveelheid licht in de vertrekken te maximaliseren. Maar met het oog op het thermisch comfort en energiebesparing is het juist aanbevolen om de hoeveelheid beglazing te beperken. Er moet dus een compromis worden gevonden. Zie dossier Transmissieverliezen beperken.

Gevelreclame Voor Je Zaak? Scherpe Prijzen 22 Jaar Ervaring - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be

Een hoger geplaatst raam belicht het vertrek bij een gelijk glazen oppervlak tot verder in de ruimte. Een venster met een hoog bovenkozijn is dus ideaal. Belichtingsniveau, in lux, van een vertrek (op vloerniveau) in functie van de afmetingen van de opening Breed venster - Emoy = 333 lux; Emin/Emoy (belichtingsuniformiteitsfactor) = 10,4 % Hoe dieper de natuurlijk belichte zone is en hoe beter de belichtingsuniformiteit is.

Maar ze kunnen wel een belangrijke esthetische rol spelen, want ze maken dat het landschap buiten deel uitmaakt van de visuele ambiance binnen. Een afweging tussen de visuele communicatie met de buitenwereld en het warmteverlies is dus noodzakelijk. Een lage steunmuur kan een interessant compromis zijn. Hoe ziet een goed compromis eruit? De meerwaarde van een glazen steunmuur moet per geval worden bekeken, waarbij ervoor moet worden gezorgd dat de oppervlakte die veel warmteverlies oplevert beperkt blijft.

Om een voldoende belichtingsniveau te garanderen, moet het netto belichtingsoppervlak dat zich hoger dan 1 m boven de grond bevindt meer dan 12% van het netto-oppervlak van de ruimte bedragen. Zichthoek van een zittende persoon voor steunmuren van verschillende niveaus [Guide PME, SPI] De keuze van het gebruikte transmissiemateriaal (meestal een type beglazing) heeft eveneens invloed op het overgebrachte licht.

Gevelreclame En Reclameborden In Antwerpen - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be

gevelreclame
gevel reclame
reclame banner
reclameborden
lichtreclame
lichtreclame gevel
lichtreclame bord
lichtreclame laten makengevelreclame gevel reclame reclame banner reclameborden lichtreclame lichtreclame gevel lichtreclame bord lichtreclame laten maken


Onderstaande grafiek toont de verschillende mogelijke combinaties van de TL- en FS-waarden van de beglazing. © Leefmilieu Brussel Wanneer de warmtevraag reëel is, moet een compromis worden gevonden tussen een hoge zonweringsfactor in de winter, een lage in de zomer en een hoge lichttransmissie het hele jaar door. Idealiter wordt dit probleem opgelost door helder beglazing te kiezen (hoge lichttransmissie) met een hoge zonweringsfactor om gebruik te maken van het zonlicht.

Ze wordt uitgedrukt in procent, waarbij 100% totale absorptie betekent. Hieronder worden de absorptiewaarden van een gesloten venster en van een laag steenwol van 60 mm dikte weergegeven voor meerdere frequenties. Bron: MATRIciel © Leefmilieu Brussel We zien dat de steenwol, afhankelijk van de frequentie van de golf, een absorptievermogen heeft dat 3 tot 30 keer hoger is dan dat van een gesloten venster.

De Invloed Van Buitenverlichting Op Een Omgeving - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be

Elk type venster heeft andere akoestische eigenschappen. Driedubbel beglazing is beter dan dubbel beglazing. Er zijn ook beglazingtypen die ontwikkeld zijn om geluid te absorberen. De globale akoestische kwaliteit van een wand wordt bepaald door het gedeelte ervan dat het geluid het minst goed absorbeert. Dat wil zeggen dat het zinloos is om in beglazing met een hoog geluidsisolatievermogen te investeren als het kozijn een ventilatierooster bevat waardoor het geluid binnen komt.

Wil je een boodschap die voor altijd blijft hangen? Dan gebruiken we een stevige folie die tot 8 jaar lang meegaat. Wil je naast de blijvende reclame voor je bedrijf of zaak, ook reclame maken voor tijdelijke promoties of acties? Dan gebruiken we een folie die je heel gemakkelijk weghaalt en die geen lijmsporen achter laat.

Met one way vision-folie kun je nog perfect in de gaten houden wat er op straat gebeurt en ben je dus niet volledig afgesloten van de buitenwereld. En wees gerust: wie van buitenaf kijkt, ziet alleen je reclameboodschap en niet wat er zich in je zaak afspeelt - lichtreclame. Ben je een aannemer die reclame wil maken op de werf? Bijna al onze folies zijn gemakkelijk op verschillende ondergronden aan te brengen

Gevelreclame En Reclameborden In Antwerpen - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be

gevelreclame
gevel reclame
reclame banner
reclameborden
lichtreclame
lichtreclame gevel
lichtreclame bord
lichtreclame laten makengevelreclame gevel reclame reclame banner reclameborden lichtreclame lichtreclame gevel lichtreclame bord lichtreclame laten maken


Je hebt daarbij de keuze tussen directe en indirecte verlichting:Directe verlichting: de voorkant van je logo of naam wordt verlicht. Indirecte verlichting: de letters worden met afstandhouders op een kleine afstand van je gevel geplaatst. De verlichting zit in de letters en creëert een zacht en aangenaam licht achter je logo of naam.

Dankzij de juiste plaatsing, bijvoorbeeld op je gevel, boven je etalage of de ingang van je zaak, komen je naam, logo en slogan perfect tot hun recht - reclameborden. Een reclamepaneel valt op en trekt meer voorbijgangers naar je zaak omdat het al van ver duidelijk is wat je doet! Je kan je reclamepaneel in 3 mogelijke uitvoeringen laten maken: We monteren je pvc of aluminium reclamepaneel rechtstreeks tegen je gevel